Basai - 2010-12-29 23:32:52

WSTĘP

     Jak każdy z was zauważył każdą prowincję wzbogaciliśmy o swoje własne wydarzenia, problemy, historię i życie, by skończyć z miejscami typu "szklarnia" czy "las". Za czasów przed walką Masaru vs Katsuro na całym świecie panował względny spokój, jednakże teraz wszystko popadło w totalny chaos. Kraje nie były w stanie poradzić sobie z utrzymaniem spokoju w swoich granicach, co pogrążyło chłopów.
     Cały system integracji gracza z wymyślonym przez nas otoczeniem jest zbyt obszerny dla jednego posta, więc, żeby umilić Wam czytanie tego podzieliliśmy całą mechanikę na kilka działów.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PODZIAŁ ZE WZGLĘDU NA DZIELĄCĄ ODLEGŁOŚĆ



    Klanowa prowincja - Jest to kraina, w której zaczynamy naszą przygodę po ukończeniu akademii. By móc wyruszyć dalej  musimy przejść tutaj dwie pełne sesje, co da nam trochę doświadczenia i pomoże zrozumieć prawa, jakimi rządzi się ten świat.

    Sąsiednia prowincja - Kraina, która sąsiaduje z nami jest pierwszą, którą przyjdzie graczowi odwiedzić. W sąsiednich krainach za każdą sesję, którą przejdziemy poparcie dla naszego klanu wzrasta o 3 punkty (bez znaczenia czy ta sesja miała charakter dobry czy zły).

      • Ważne osoby
      Wprowadzenie ważnych osób to druga z nowości i ona także pozwoli nam lepiej wczuć się w naszą postać. Najczęściej w prowincjach są dwie ważne osoby (poza wyjątkami), które stoją po dwóch stronach barykady i niekiedy obydwie te strony mają rację, a to od nas zależy, po której ze stron konfliktu się opowiemy. By móc przechodzić sesje z udziałem ważnej osoby w krainie musimy mieć 20 punktów poparcia dla naszego klanu.

    Oddalone prowincje - Najczęściej daleko od naszych ojczystych ziem nawet nie słyszano nazwy klanu, z którego pochodzimy, ale ci biedni ludzie nie odmówią naszej pomocy w rozwiązywaniu swoich problemów. Za każdą sesję, którą przejdziemy w tej prowincji poparcie dla naszego klanu wzrasta o 2 punkty.

___________________________________________________________________________________



PODZIAŁ ZE WZGLĘDU NA PRZYNALEŻNOŚĆ



    Podbita prowincja - Jak sama nazwa wskazuje jest to kraina, która całkowicie należy do nas. Została podbita i przyłączona do rdzennej krainy, z której pochodzi nasz klan. Przechodzenie przygód tutaj dla ważnej osoby lub dla miejscowej ludności zawsze daje nam tylko 1 punkt poparcia. W takich krainach możemy mieć swój dom, budować inne budynki, by do skarbca klanu wpływało więcej pieniędzy i nawet tutaj mogą stacjonować nasze wojska.

    Prowincja zajęta przez inny klan - Dla przybyszy działa ona jak zwykła oddalona prowincja, jednak musimy tutaj uważać na stosunki z rządzącym klanem. Jeżeli ów klan nie za bardzo lubi nasz, a gracz będzie zbyt widoczny, wtedy żołnierze stacjonujący w tej krainie mogą tego gracza przepędzić.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poparcie, jak już wyżej wspomniałem, dostajemy za wykonywanie zadań, rozwiązywanie problemów mieszkańców i tym podobne działania ingerujące w życie krain. Poniżej znajduje się rozpiska następstw, jakie mają miejsce po osiągnięciu danego przedziału punktowego. Nie dotyczy ona prowincji rdzennych klanów.

X < –10: Członkowie klanu spotykają się z wrogością wśród ludności. Żeby pozbyć się minusowych punktów należy uiścić wysoka opłatę (łapówkę) na rzecz mieszkańców danej krainy, błyskawiczny sposób na przekonanie ich do siebie (500 Ryo za każdy jeden punkt w górę). Ta łapówka działa tylko w przypadku, gdy nasze punkty poparcia wśród ludności są mniejsze od –10.

Co się stanie gdy będziemy chcieli przejść przez taką prowincję podczas naszej podróż? 
Musimy poprosić kogoś odpowiedzialnego za przygody by przeprowadził atak na nas. Po eksterminacji kilkunastu nazbyt nerwowych wojowników możemy ruszyć w dalszą podróż. Jeżeli taka kraina jest nasza to nie ma większego wpływu na grę, ale może zdarzyć się rozmowa z NPC, a ataki się nie zdarzają.

od 0 do 20: Obecność członków naszego klanu na prowincji nie przeszkadza nikomu w jego egzystencji.

od 20 do 60: Miejscowa ludność cieszy się na nasz widok, liczą, iż z naszym pojawieniem coś się zmieni. Nie ma znacząco wpływu na grę, jednak mogą ją urozmaicić rozmowy z NPC.

X > 60: Jesteśmy bohaterami dla mieszkańców.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oczywiście, by posiadać więcej funduszy i władzy, klany prędzej czy później zaczną tworzyć własne państwa.  Dzięki nowym ziemiom do naszego skarbca wpływa więcej pieniędzy oraz mamy w świece większy prestiż. Nasze podboje możemy zacząć na dwa sposoby:

Pokojowe przyłączenie


Niestety, by pokojowo przyłączyć jakąś krainę trzeba włożyć wiele pracy. Mieszkańcy sami będą chcieli, by klan przejął nad nimi rządy i bronił przed niebezpieczeństwami. Oczywiście tutaj zostaje kwestia ważnych osób w prowincji, które będą chciały zachować władze i wpływy.


    •  Jeżeli poparcie dla klanu u ważnej osoby wynosi 40 lub więcej to przystanie na życie pod władzą klanu, a co więcej, nawet pomoże nam w pilnowaniu porządku.
    •  Gdy ważna osoba będzie miała od 30 do 40 punktów poparcia to przystanie na życie pod władzą klanu.
    •  Jeżeli podczas przejmowania prowincji poparcie ważnej osobistości dla klanu będzie mniejsze od 30 będzie trzeba zabić taką osobę, tzn. przejść przygodę, która załatwi niechcianą osobę. Pamiętać trzeba, iż ten człowiek nie jest sam, a jego ludzie są świetnie przygotowani na walkę nawet z ninja.

Najazd


Szybszy sposób na zdobycie ziemi, po prostu atakujemy z naszymi ludźmi na daną prowincję, by w przyszłości ją okupować. Pamiętać trzeba wtedy, że opór będzie zażarty, gdyż większość ludzi jest gotów umrzeć za wolność. Walka odbywa się we wszystkich tematach w prowincji, dowódca ataku musi powiedzieć osobie, która prowadzi narracje, gdzie wysyła wojska, ile ich wysyła i samemu wejść do walki.


    •  Jeżeli naszych jednostek w temacie jest mniej niż 100 gracze będą musieli pokonać przeciwników w liczbie 70% obecnych tutaj naszych wojsk (czyli jak w tym temacie walczy 50 naszych ludzi to gracze muszą pokonać 35 wrogów);
    •  Jeżeli naszych jednostek w temacie jest więcej niż 100 to musimy pokonać przeciwników w liczbie 50% naszych oddziałów (czyli jak wysłaliśmy tutaj równo 100 jednostek to musimy pokonać 50 wojowników przeciwników);

Pamiętajmy też, że walka odbywa się jednocześnie w każdym temacie i jeżeli wszyscy gracze walczą w jednym temacie, a inny jest opuszczony, to przy przejściu gracza do tego tematu nasze wojska maleją o 15%. Ważne osoby mogą zachować się neutralnie podczas najazdu, ale tylko gdy poparcie dla atakującego klanu wynosi więcej niż 20 punktów. Jeżeli wynosi mniej, po ataku szykuje na nas odwet, więc jeden lub kilku członków klanu będą musieli przejść sesję o wysokim stopniu zaawansowania, by pozbyć się problemu. Po udanym najeździe przejmujemy władzę nad prowincją, ale nasze poparcie wśród ludności spada o 40 punktów, trzeba będzie się napracować, żeby wszystko wróciło do normy.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Historia uczy nas, że nigdy nie możemy wszystkich zadowolić i mieszkańcy prowincji zawsze będą chcieli, by ich władcy robili wszystko dla nich. Co tydzień w sobotę poparcie dla okupującego klanu spada o 2pkt. Jak podnieść poparcie u miejscowej ludności, gdy każda przygoda daje tylko 1 punkt? Za każdy budynek wybudowany w tej prowincji poparcie idzie o 2 punkty do góry. Za każde zdobycie kolejnej prowincji  poparcie u ludności wzrasta o 10, gdyż każdy wieśniak kocha zwycięstwa.
Jeżeli chodzi o ważną osobę, to co tydzień jej poparcie dla klanu spada o 2 punkty i by znowu przekonać ją do siebie wystarczy wpłacić do skarbca tejże osoby skromną sumkę 500 ryo. Wtedy jej poparcie wzrośnie o 1 punkt.

Sytuacja, gdy mamy wysokie poparcie u miejscowej ludności, a małe u ważnej osoby.
Zabicie takiej osoby jest niebezpieczne, ponieważ gdy miejscowa ludność dowie się, że ich osobistość jest zabita przez rządzących przestanie przychylnie patrzyć na swoich panów (poparcie spadnie o 20 punktów u ludności).

Sytuacja gdy mamy wysokie poparcie u ważnej osoby a małe wśród ludności cywilnej.
Mieszkańcy mogą się buntować, ale nie będą mieli przywódcy.



Licznik poparcia ludności w zajętej prowincji
powyżej 20 punktów - w prowincji panuje spokój;
poniżej 20, a więcej niż 10pkt - ludność zaczyna być niezadowolona;
poniżej 10 - mamy rewolucję

Licznik poparcia ważnej osoby w zajętej prowincji
powyżej 20 - jest przekonany do władzy;
poniżej 20 - zaczyna wprowadzać działania dla swojego zysku, a niekoniecznie dobrych dla klanu

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Każdy podbity naród prędzej czy później będzie chciał odzyskać wolność. Tak jak jest napisane wyżej, musimy zmagać się z rewolucją. Walka, by utrzymać ten rejon będzie wybitnie trudna, nawet dla posiadaczy najpotężniejszych technik. Teraz wyjaśnię wam przebieg owych rewolucji i jak wpłyną one na inne klany.

a) Jeżeli w buntującej się krainie mamy ważną osobistość, która także będzie niezadowolona z klanu, który nią rządzi, to ona będzie przywódcą powstania. Ten ruch wyzwoleńczy będzie opłacany z jego pieniędzy, więc wojska, które staną do walki będą dobrze uzbrojone jak i wyszkolone.

b) Jeżeli w krainie nie będzie ważnej osoby, a mieszkańcy będą się buntować, zostanie wysłany list do przeciwników okupującego ich klanu, by pomogli wyzwolić prowincję (tzn. jeżeli mieszkańcy ziem okupowanych przez Uchiha zbuntują się przeciw klanowi to poproszą członków Senju o pomoc przy wyzwoleniu danego kraju).

c) Jeżeli inny klan ma dużo poparcia w naszej prowincji, a my mało, może on poprowadzić atak na ten teren, a miejscowa ludność zasili ich wojskami tak, że nieprzyjacielska armia będzie o 50% większa. Po udanej rewolucji prowincja przechodzi w ręce klanu, który ich wyzwolił, a poparcie dla nich wynosi 50 punktów.


Jak utrzymać buntującą się prowincję?
Jeżeli przywódcą buntu są inni gracze, wystarczy ich zabić, wtedy oddziały buntowników uciekną z pola walki. Jeżeli dowódca jest za silny dla nas musimy pokonać 70% buntujących się wojsk, by rewolucja się nie udała, to samo tyczy się gdy przywódcy są NPC.

www.shugochararpg.pun.pl www.ptcg.pun.pl www.zarzadzaniepolsl.pun.pl www.narutoshinobiword.pun.pl www.xmeno.pun.pl